Muslimani beograda se već 5 u godinu za redom predstavljaju na jedan specifičan način koji po malo izlazi iz koncepta „Noći muzeja“ jer se ne predtavljamo u muzejskim odajama i postavkama, jer muslimani nemaju svoj muzej, niti i jedan prostor u kome bi se mogla videti kulturom vidljivost beogradskih muslimana, osim naravno Bajrakli džamije. Predstavljamo dva muzejska eksponata, ako zamislimo Beograd kao muzejski otvoren prostor, koja pripadaju sakralnoj islamskoj arhitekturi: Bajrakli džamiju i Šejh mustafino turbe.
u okviru ovogodišnje noći muzeja, gajret vas vodi rubom beogradske tvrđave i rubom jedne epohe, u nadi da ćemo uskoro, kao što u cara uroša možemo ući u galeriju fresaka, negde na padinama dorćola ili gde god u ovom gradu, moći da uđemo u galeriju kuranske kaligrafije.
Posetioci koji se odluče da u noći muzeja posete bajrakli-džamiju, neće videti samo objekat i čuti koju rečenicu o istorijatu građevine i njenoj funkciji, već će doživeti poseban susret sa istorijom i verom – uživo. kako je u toku ramazan, beogradska noć muzeja je deo jedne ramazanske noći. umesto statista u kostimima, koji treba da dočaraju duh vremena ili simuliraju stvarnost, mi vam nudimo stvarnost: kako izgledaju džamija i njeno dvorište u toku ramazana i kako je podeljeno ramazansko vreme od zalaska sunca do izlaska sunca.
naučićemo šta je iftar, šta su teravije i videćemo ko su i kakvi su muslimani beograda sada, u 21. veku.
šejh-mustafino turbe, kraj kog počiva i efendija hamdija jusufspahić, jedan od simbola beograda druge polovine 20. veka, nalazi se kraj pravisteljstvujuščeg sovjeta, kraj onog što se nekada bio mali pijac ili danas studentski park, kraj prirodno-matematičkog fakulteta, gde višnjićeva ulica nazivala derviškom ulicom, jer je u Orijentalnom Beogradu kazivanju putopisca Evilije Ćelebi u vreme kada je boravio 1660 godine Beograd imao 16 ili 17 tekija, tri ipo veka derviši su živeli U Beogradu, izveodili redovno svoj zikr ( invokacija i ponavljanje Božijih imena u jedinstvu daha, zvuka i pokreta ) , izučavali dela velikih sufijskih mislilaca, sve se to živelo i temelj su priče gde sse plela istorija za koje će se tek čuti.